FANDOM

Közvetlen hatásSzerkesztés

Az alkohol zavarodottságot, elfolyó beszédet, torzult látást, elégtelen mozgáskoordinációt, rosszullétet és hányingert, légzési nehézségeket, általános érzéketlenséget és eszméletvesztést, légzésbénulást vagy keringési zavarból eredően halált okozhat. Az alkohol súlyosan károsítja az emésztőrendszert, a keringési rendszert, a tüdők, a vesék, a hasnyálmirigy és az idegrendszer működését, alvási zavarokat, májzsugort, irreverzibilis agykárosodást, az emlékezetműködés tartós zavarát, epilepsziás rohamokat, komoly koordinációs zavarokat és impotenciát okoz.

MásnaposságSzerkesztés

Az alkoholistákra másnaposság jellemző melytől kötözködővé, agresszívvá válik, gyakran verekszik és más erőszakos cselekedeteket követ el az alkohol hatása alatt, vagy azt követően másnap.

FüggőségSzerkesztés

Az alkohol pszichikai és testi függést okoz, az elvonási tünetek kezdeti rosszulléttel, idegességgel, komoly nyugtalansággal, zavartsággal, remegéssel és izzadással kezdődnek, később görcsök, hányás, érzékcsalódások és hallucinációk következnek, ezt váltja fel az esetek 10%-ában halálos kimenetelű delirium tremens. Az alkoholistáknál gyakoriak az étvágytalanság és a különféle táplálkozási zavarok, amelyek erősen csökkentik a szervezet védekezőképességét a betegségekkel és fertőzésekkel szemben. Az alkoholfogyasztók 10 %-a függő alkoholista.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki