FANDOM

Az árusítási korhatárokat be lehet tartatni. Nyugatabbra, ahol betartatják a korhatárt a dohányra és az alkoholra, a tizenévesek könnyebben jutnak illegális drogokhoz, mint dohányhoz vagy alkoholhoz.

Az egy dolog, hogy Magyarországon nem tartatják be az árusítási korhatárt a dohányra meg az alkoholra, de ez csak azért van, mert minimális a társadalmi nyomás. A marihuánát még nálunk sem vehetnék ilyen lazán. Főleg, ha tényleg olyan veszélyesnek tartják.

Az árusítási korhatár azt jelenti, hogy a tizenéves csak a felnőtt ismerősein vagy a szülein keresztül juthat hozzá a droghoz. Pont, ahogy az is a szülőn múlik, hogy ha helyesnek ítéli, mondjuk leül a 17 éves fiával sörözni. A korhatáros legális árusítás elveszi ezt a kontrollt az alvilágtól és átadja a szülőknek. Nincsenek tökéletes megoldások. De vannak katasztrofálisan rossz megoldások.

Az, hogy valaki a szülein keresztül juthat hozzá az alkoholhoz vagy a marihuánához, nem azt jelenti, hogy a szülőnek muszáj az árusítási korhatár előtt együtt söröznie vagy füveznie a gyerekével. Hanem azt jelenti, hogy ebbe a kérdésbe effektíve nagyobb beleszólása van a szülőnek, mint amikor a tizenévesek a feketepiacon szerzik be a drogot.

Az árusítási korhatár nem egy tökéletes megoldás. De legalább többet ér, mint a tilalom.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki