FANDOM

Több hazai internetes hirdetési oldalon tűnik fel a legális, kábító hatású készítmény, a mephedrone, amelyet porszívó-illatosítóként, növényi növekedést serkentő tablettaként reklámoznak. Azt ugyan feltüntetik, hogy emberi fogyasztásra nem alkalmas, a fórumozók és a világhálót böngészők hamar rájöhetnek, hogy a szer "nem rendeltetésszerű használatával" az illegális kábítószerekéhez hasonló hatást érhetnek el.

Az ÁNTSZ szerdai közleménye szerint "a hivatal közegészségügyi főosztálya felvette a kapcsolatot a Drogfókuszponttal, s a nemzetközi korai jelzőrendszeren keresztül is megtörtént a riasztás". A szóban forgó készítményt a BRFK laboratóriuma beazonosította, a Vám- és Pénzügyőrség pedig több alkalommal foglalt már le ilyen anyagot.

A tisztiorvosi szolgálat arra kérte a BRFK-t, hogy fontolja meg eljárás indítását a szerrel kapcsolatban, mert az Országos Tisztifőorvosi Hivatalnak - a vonatkozó jogszabályok szerint - nincs lehetősége helyszíni ellenőrzésre, illetve nincs nyomozati jogköre sem az eltérő felhasználású készítmények vizsgálatára.

Az ecstasyhoz hasonló elven működő szer hosszú távú egészségkárosító hatása egyelőre még az orvosok előtt is ismeretlen - közölték.

MTI

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki