FANDOM

A BTK paradoxonaSzerkesztés

A BTK paradoxona az, hogy a sikeres büntetőjogi szabályozás következtében az emberek nem érzékelik, hogy milyen súlyos is az a veszély, amitől megvédi őket a törvény. Hamis biztonságérzetbe ringatják magukat. A gyilkosságok büntetőjogi szankcionálása például annyira visszaszorítja a jelenséget, hogy az emberek elfelejtik, miért is tiltják. Szokták is mondani, hogy "ej, minek bántani azokat a szegény gyilkosokat, hiszen olyan ritkán fordulnak elő gyilkosságok". Más részről viszont a bokor tövébe vizelést sokkal elnézőbben kezeli a törvény, és ennek megfelelően sokkal gyakrabban fordul elő! Ebből is adódik az a közhangulat, hogy "úristen, úristen, elborít minket a bokor tövébe vizelés veszedelme, valaki csináljon már valamit!"

A "dóziselmélet" kritikájaSzerkesztés

Van a dózis, aminek a mértékegysége az '1'. El lehet fogyasztani a drogból egy dózist, kettőt, vagy akár hármat is. Namost, a drog mint drog veszélyessége abban mérhető, hogy mennyi kárt okoz az elfogyasztott dózisok arányában. Mivel az emberek átlag havi egy adag marihuánát fogyasztanak és havi hatvan adag dohányt, ezért ha a dohány károsságát akarjuk összehasonlítani a marihuána károsságával, akkor azt kell nézni, hogy milyen káros havi egy szál cigaretta elszívása. Ha meg az LSD károsságát akarjuk összehasonlítani a dohány károsságával, akkor azt kell nézni, hogy milyen következményei vannak, ha valaki naponta elnyom két bélyeget. Tudományos dóziselmélet.

A dóziselmélet sajtómegjelenéseSzerkesztés

http://mn.mno.hu/index.mno?cikk=411920&rvt=22&rvt2=57

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki